Sidder du fast i teksterne til din hjemmeside? Er du tom for ideer til hvordan dine tekster skal udformes, så de griber dine kunder opmærksomhed så vidt muligt? Så lyder du helt bestemt som en der godt kunne bruge lidt hjælp til at få skabt noget interessant indhold, som vil danne noget trafik til hjemmeside. Med hjælp, mener vi kun én ting; brug en copywriter til din opgave(r). Hvis du står og skal have produceret nogle blogs eller artikler, så er det lige hvad en copywriter kan hjælpe dig med. Nedenstående artikel vil tage dig igennem nogle vigtige detaljer om copywriting, så følg gerne med.

 Copywriting – hvad er det?

Ordet copywriting stammer fra marketingsbranchen. Vi har lånt det engelske ord, og i dag refererer det, internationalt, til tekster som produceres med det formål at skabe resultater. Med resultater, mener vi at læserne af teksterne skal konvertere, altså gå fra blot at læse teksterne, til rent faktisk at foretage sig nogle handlinger. Disse handlinger kan være i form af deling en video, blog, klikke på et link til tilmelding til medlemskab, klikke på knappen som fører til et køb og meget mere.

En god copywriter skal ikke bare kunne skrive en informerende tekst, men rent faktisk skal denne copywriter kunne få folk til at handle. Hvis du ikke har tid til at producere nogle fængende tekster, så bør du give din lid til en god og effektiv copywriter. På kort tid, vil dine kunder forstå hvorfor lige netop du er den de søger og hvorfor du er eksperten som kan hjælpe dem.

 Copywriting – til hvilke opgaver?

Mulighederne er mange med copywriting. Du kan bruge en copywriter til et væld af ting såsom stillingsopslag, mails, rapporter, produktbeskrivelser, nyhedsbreve, blogs, informativ tekst af dit firma som skal danne et billede af hvem i er. Du kan også frit benytte dig af en copywriter til håndtering af opslag på de sociale medier og pressemeddelelser. Du kan altid nemt forhøre dig, uden at det koster dig noget. En god ide at altid at forhøre sig lidt før man kaster sig ud i noget. 

Copywriting – hvorfor bør du bruge det?

Det er egentlig meget simpelt. Du kan nok så godt have en hjemmeside med nogle imponerende farver, produkter og muligheder, men hvis du ikke har noget reelt indhold eller tekst, som kan lede til handling, så er det ikke særlig meget værd. Hvis der ikke er noget indhold på siden som taler til kunden eller læseren, som er inddragende og hjælpende, så forlader kunden hjemmesiden. Det gør stort set de fleste, og i dag har online forbrugere ikke meget tålmodighed. Online forbrugere behøver ikke mere end højst 10 sekunder til at vrage en hjemmeside, til fordel for en konkurrents hjemmeside. Så hurtigt går det, og netop derfor er det vigtigt for dig, at du differentierer dig med dit indhold. Brug en copywriter til dine opgaver.

Læs mere hos copywriteren Majbritt Lund, og bliv klogere. Hun er helt bestemt en eftertragtet copywriter med mange års erfaring, som giver dig professionel og strategisk hjælp.