
Alle snakker om at være digital. Vi er midt i digitaliseringen, og den kommer ikke til at stoppe eller stagnere lige foreløbigt. Derfor er det aktuelt at diskutere, om hjemmesiden er blevet det foretrukne valg fra kundernes side af, når de skal researche, læse om jer og købe produkter. For hvor vigtig er en hjemmeside, og kan den helt erstatte den fysiske butik i år 2019?
Det er vigtigt at være digital
Alle snakker om, hvor vigtigt det er at være til stede på de digitale platforme. Det gælder både om at have et brugervenligt, informativt og dynamisk website, men det gælder også om at være til stede på sociale medier og være synlige med annoncer, bannere og videoer i hele det digitale univers.
Det hele kan lyde som lidt af en mundfuld, hvis man skal være med på alle kanalerne. Mange vælger også at lave forretninger, der helt alene baseres på at være digitalt. Det er altså ikke en selvfølge, at der skal høre en fysisk butik med, hvis man sælger produkter.
Alfa og omega er altså at huske at have fokus på at være til stede online, men det er altså ikke den eneste vej til succes.
I kombinationen er succesen
Mange tror, at det kun kan betale sig at være online. Hvis man skal have en fysisk butik, skal man betale leje, og der er generelt flere faste omkostninger ved at eje eller leje lokaler i centre, industriområder eller i byerne.
For mange kunder er det dog stadig en prioritet at komme ned i en butik, hvor man for det første kan se alle produkterne, man kan mærke dem og prøve dem på. Det giver en anden sikkerhed, at man kan prøve eller se produkterne, inden man vælger at købe dem.
Brugen af de fysiske butikker har været gennem lidt af en transformation. For mange virksomheder virker de fysiske butikker mere som et showroom, hvor kunderne kan se, mærke og prøve, og produkterne kan udstilles helt museumsagtigt.
Har du kompetencerne til at udvikle et godt website?
Det kan altså konkluderes, at det er et must at være til stede online, men du skal ikke bare glemme den fysiske butik. Det afhænger nemlig af, hvilket produkt du sælger, og hvilken branche du er i.
Websitet er meget vigtigt, da det er her, kunderne får et indtryk af din virksomhed og kan lære mere om dig. Det er vigtigt at tænke i brugervenlighed, udtryk, design og information. Dine kunder skal med det samme, de kommer ind på sin side vide, hvad du sælger, og hvad du kan tilbyde dem.
Hvis du ikke selv har kompetencerne, ideerne, tiden og resurserne til at lave, opretholde og vedligeholde et website, kan du alliere dig med et webbureau. Du kan klikke din ind på teasolutions.dk og se, hvad de kan tilbyde dig.